Wednesday, December 9, 2009

TUTORIAL - SATIN TAUPE AND GOLD PIGMENT

Salam Semua....




Sementara saya menunggu gambar2 dari photographer, saya sekali lagi merajinkan diri buat tutorial, kali ini saya menggunakan pigment warna gold dari Mac. Sekarang ni Mac sedang membuat promosi koleksi pigment dan lipgloss, so sapa2 ya berminat tu cepat2 la g kaunter mac lepas ni okey..., tak mahal 5 warna pigment (size kecil) berharga $135 shj sama ler dgn lipgloss.. tak rugi beli... Khas buat Yong... ha ini la tutorialnyer ye... aku ni demam2 pun buat jugak untuk ko tau! lepas ni belanja aku lipstik Mac.. hehehehehe






Ini lah peralatan alat solek yg diperlukan.... yg tiada dlm gambar adalah Kajal Pencil MaluWilz dan Power Point (Mac) sori terlupa...





Step 1 - Mulakan seperti biasa la pakai foundation, loose powder dan udpp (eye base). Dan untuk kali ini saya gunakan paint pot (rubenesque) warna gold. Sapukan diseluruh kelopak mata seperti gambar diatas ni, setelah itu dapkan pigment warna gold. Caranyer anda perlu dapkan pigment pada tangan dahulu jika anda tidak yakin dan takut pigment terjatuh dibawah mata... Jika yakin dapkan terus pada mata dengan berhati2 dan setelah itu baru sapukan secara ringan pada kelopak mata yg anda sapukan paint pot td... x perlu kemas....




Step 2 - Sapukan warna satin taupe diseluruh kelopak mata dan blendkan ia agar warna nmpk lg kemas dan licin. Blend hanya pada kelopak mata shj terkeluar sikit x pe la, k



Step 3 - Ini setelah diblend... kan nampak kemas dan halus warna dia kan? Buat sampai anda berpuas hati....




Step 4 - Tambahkan warna carbon (hitam) dan blendkan ia agar nmpak halus dan kemas .... so klau tgk gambar sebelah kiri tu warna carbon cam dah terlebih kawasan la org ckp, jgn bimbang... lepas tu kita tambahkan warna satin taupe dikawasan yg si carbon ni termasuk tadi, okey... Don wori




Step 5 - Setelah tu lukiskan kajal pencil MaluWilz diatas kelopak mata sapu tu biar tebal sedikit dan dibawah mata tu sapukan power point (Mac) dia cam celak itam la senang citer... lukiskan sampai hujung anak mata itam kita tu.. tgk dalm gambar dah lepas tu blendkan ia... so jadi cam gambar sebelah tu... hanya dibawah saja yg diblend yg diatas tu tak yah.




Step 6 - Dibawah yg saya lukiskan dgn power point td saya sapukan dengan humid (Mac), ini ikut suka citarasa anda, jika minat kaler biru bole letak biru jika suka ungu bole letak ungu... saya suka kaler hijau so saya letak Humid...dan blend ia jgak. Dan setelah itu sapukan power point di garisan airmata.



Step 7 - Kali ini saya gunakan bulu mata no 28 jugak saya beli di Sg Wang, bole tgk gambarnyer dibawah ini.


Bulu mata No.28







Selamat Mencuba......

No comments:

Post a Comment